Makine tahsili sistemleri 10 yılı aşkın bir müddettir insanoğluyla uğraş içinde. Daha emekleme evresinde olmasına rağmen, yapılan testlerin sonuçları nitekim de büyüleyici. Test maksatlı olarak oyunlar üzerinde kozlarını paylaşan 2 çeşit, bu defa Diplomacy isimli oyunda karşı karşıya geldi.
İlk olarak 1959 yılında piyasaya sürülen Diplomacy, 2 ila 7 oyuncunun Avrupa gücünün rolünü üstlendiği ve rakiplerinin bölgelerini fethederek oyunu kazanmaya çalıştığı masa oyunu olan RISK’in daha rafine bir versiyonu. RISK‘in tersine Diplomacy, oyuncuların bir sonraki oyun kademesinde taşlarını tıpkı anda devinim ettirmeden Evvel birbirleriyle müzakere etmelerini – ittifaklar kurmalarını ya da birbirlerine ihanet etmelerini gerektiriyor. Rakipleri okuma ve manipüle etme, oyuncuları ittifaklar kurmaya ve karmaşık stratejiler planlamaya ikna etme, hisli iştirakleri yönetme ve ne Vakit taraf değiştireceğini bilme hünerlerinin tümü, oyunun Aka bir modülü olurken, bunlar şu anne kadar makine tahsili sistemlerinin çoklukla Noksan olduğu hünerler.
Geçtiğimiz hafta Meta AI araştırmacıları, Diplomacy’de insan seviyesinde performans sergileyen birinci Yapay zeka olan CICERO ile bu makine tahsili eksikliklerinin üstesinden geldiklerini duyurdular. Takım, Cicero’yu oyunun çevrimiçi bir versiyonu olan webDiplomacy.net’te 50 bin Zaman boyunca 2.7 milyar parametre üzerinde eğitti ve 5 oyunluk bir lig turnuvasında rakiplerinin ortalama puanını ikiye katlayarak (19 iştirakçi arasından) 2’inci oldu.
Meta takımı yaptığı basın açıklamasında, Yapay zekanın “Diplomacy’de beşerlerle müzakere etmek için doğal lisanı kullanmada o kadar ehil olduğunu kanıtladı ki, ekseriyetle öbür oyuncular, insan iştirakçiler yerine CICERO ile çalışmayı tercih ettiler,” dedi.
Görünüşe nazaran yakın bir Vakit içinde yapay zekanın oyunda liderliği elde edeceğine Şahit olacağız. Pekala, makine tahsili ile gelişen yapay zekanın insanoğlunun karşısındaki Biricik galibiyeti bu mu olacak dersiniz?
Yorum Yok