6 Yıl evvel, Scorn birinci duyurulduğunda izlediğimiz tanıtım görüntüsünde, H.R. Giger’ın yapıtlarından ilham Meydan biyomekanik objelerin doldurduğu grotesk görsellerden daha fazlası yoktu. Ne bir arabirim, ne de diyalog. Başarılı bir teaser görüntüsü olduğunu düşünmüş ve elbette oynama listesine de eklemiştik. Vakti geldi, Xbox exclusive olarak Gamepass’de birinci günden yerini aldı ve bir müddettir de oynuyoruz. Anladık ki daha Evvel izlediklerimiz yalnızca Aralık sahne değil oynanışın bir parçasıymış. Oyunda bir arabirim, harita ya da ne yapacağımızı söyleyen en küçük bir yönlendirme bile yok. Scorn, oyundan Fazla bir tecrübe üzere. Açıkça söylemek gerekirse oyun, yeni jenerasyonda, ekrandakinin hakikaten etkileşimli olup olmadığından Kuşku etmemize neden olan birinci oyun oldu. O denli ki oyunun başladığını anlamak için analog çubuğu oynatıp test etmemiz gerekti.
Scorn, içinde dolaşabileceğiniz canlı bir tablo üzere. Oyunda aldığınız her ekran imgesini tablo olarak duvarınıza asarak rahatlıkla bunun H.R. Giger ya da Zdzislaw Beksinski’nin kıymetli bir tablosu olduğu konusunda arkadaşlarınızı kandırabilirsiniz. Kemik, metal ve deriden oluşan büyük, iğrenç katedraller bir Lahza için önünüzde uzanıyor ve kısa bir mühlet sonra birden fazla ölmüş bir şeyin kalıntılarıyla dolu İç organlar üzere görünen şeylerin ortasında sürünüyorsunuz. Oyun birbiri arkasına cinsel çağrışımlarla dolu ayrıntılar sunuyor. Scorn ilhamının birçoklarını dehşet erotizmden alıyor. Ürkütücü ve sadist erotizm her gözeneğinizden sızıyor. Elbette Giger’ın isteyebileceği kadar direkt sapkın değil. Ne de olsa sonuçta bu Aka olasılıkla makul hudutlar içinde kalması gereken bir Game Pass oyunu.
Scorn birden fazla oyuna benzemiyor
Kim olduğunuz, nerede olduğunuz, ne olduğunuz ve ne yapmamız gereken konusunda en küçük bir bilgiye sahip olmadan başlıyoruz. ani devasa ve gizemli bir binanın içine hapsolmuş zavallı çıplak bir Yaratık olarak uyanıyoruz. Duvarlar, yer ve çatı birebir yapıda şekillendirilmiş; kemiklerin, organik materyallerin ve mekanik kesimlerin ürkütücü bir kombinasyonu. Neyin ne olduğunu bilmek nadiren kolay ve oyun size hiçbir şey söylemiyor.
Yardım almıyorsunuz, bunun yerine etrafta dolaşmanız, etrafa bakmanız, bir şeylere dokunmanız, objeleri aktifleştirmeniz ve etrafınızdaki dünyayı deneyimlemeniz ve anlamanız gerekiyor. Sizi bekleyen cehennem görüntüsünü keşfederken, ilerlemeniz için çözmeniz gereken bulmacayı da kendiniz bulmanız gerekiyor nasıl çözeceğinizi de. Birinci başta bu mekaniği anlayana kadar bir ölçü bocalasanız da anladıktan sonra işler daha da kolay hale geliyor. bütün bölgeler birbiriyle irtibatlı, her düzeneğin Etraf üzerinde bir tesiri Mevcut ve bunlar aslında daha Aka entegre bulmacanın bir kesimi. Tesirlerini anlamak ve kavramak için Vakit ayırmaya çalışmanızı tavsiye ederiz.
Ayrıca şimdi kullanamadığınız bir yol yahut biomekanizma ile karşılaşırsanız, kesinlikle bunu daha sonrası için hatırlayın. Çoklukla bu kilidi açmak için bir anahtar ilerde karşınıza çıkıyor. Scorn’daki makinelerin birçoklarının devinim edebildikleri apansız Çok taraf ve gerçekleştirebildikleri birdenbire Çok süreç var. Bunları da kesinlikle denediğinizden emin olun ki sonra bizim üzere çıldırmayın. Bu ortada karakterin silahlar, düzenekler ve dünya ile bütün etkileşiminin kesintisiz animasyonlar ile görselleştirilmesi tecrübesi bir üst boyuta taşıyor.
Burası neresi, nereye gitmem gerek, neredeydim?
Oyunu bırakmak istediğimiz anlar olduğunu inkar etmeyeceğiz, zira oyun göz kamaştırıcı hoşluktaki Hariç görünüşüne Karşın kolay kolay Baş karıştırıcı hale gelebiliyor. Neredeyim ve en değerlisi, nereye gidiyorum ve neredeydim? Oyunun bir harita sunmamasını Fazla güzel anlıyoruz. Scorn, sizin o dev dünya içinde Ufak ve Biçare hissetmenizi istiyor. Lakin Tekrar de nerede olduğunuzu anlamak için Fazla daha yeterli bir Amel çıkarılabilirdi. Oyun o kadar spesifik görsel işaretçilere sahip ki, daha net yönlendirme için bunlar kullanılabilirdi.
Elbette asıl Problem şu ki; nihayet devirde oyunlar mutlak memnuniyetimiz için oyuncuları olması gerekenden Fazla daha Çok yönlendirmeye başladı ve taraf bulma yeteneklerimizi pek kullanmaz hale geldik. İtiraf etmek gerekirse Scorn’da dolanırken gördüklerinize biraz Vakit ayırır ve alanı dikkatlice incelerseniz, aslında yolu bulabiliyorsunuz ve alıştıkça daha da kolaylaşıyor. esas kolay: bir kapıyı açmalı ya da bir makineyi etkinleştirilmelisiniz ve bunun için Noksan parçayı ya da tahlili aramanız kâfi ki bu, oyundaki zorlukların birçoklarının kendini asıl hissettirdiği yer. Scorn’daki bulmacaların birçok, gözünüzü kullanırsanız, epeyce mantıklı ve yapmanız gerekenler ortasında net bir temas var. Böylelikle yanıtları arayan bir soru işareti üzere Gezmek zorunda kalmazsınız 🙂
Genel olarak, zorluklar oyunun görsel biçimi ile eşleşiyor ve oyun vahşetini hiçbir formda gizlemiyor. mesela birinci bulmacalardan birinde zavallı bir yaratığın elini kullanmanız gerekiyor ve bu noktada yardım almak için ister yaratığı hapishanesinden kurtarabilir isterseniz de makineyi aktifleştirmek için onu vahşice öldürüp elini kesebiliyorsunuz.
Zorda kalmadıkça savaşmayın, yalnızca sabır!
Cenk mekanikleri konusuna gelirsek; internette duyduklarınızın birçoklarına inanmayın ve başta düştüğümüz kusura düşmeyin diye baştan sizi uyarmak istiyoruz. çok zorda kalmadıkça ve köşeye sıkışmadıkça savaşmayın, yiğitliğin onda dokuzu kaçmaktır ve Scorn sanırım tam da bunu yapmanızı istiyor. Scorn’daki düşmanlar, aslında siz ortaya çıkana kadar etrafta kendi hallerinde dolaşan bir Küme et yığınından ibaret. Onları rahat bırakırsanız, sizi rahatsız etmezler. Tavsiyemiz hiç rahatsız etmeyin ve yalnızca uzaktan sabırla yolunuzdan çekilmelerini bekleyin. Bir halde ayrım edilirseniz de bir oda Geri kaçıp bekleyin. Merak etmeyin sizi izlemeyecekler. Lakin iki Yaratık ortasında kalırsanız da elbette birini haklayıp o istikamette kaçmanız da Zarurî oluyor. Yaralandığınızda Rb tuşunu kullanarak kendinizi iyileştirebiliyorsunuz. Hasebiyle buldukça, elinizdeki örümceğe emsal Yaratık vasıtasıyla bu birinci yardım kitlerini doldurmanızı da tavsiye ederiz.
Maalesef Çok silah seçeneğiniz yok ve cephane de Fazla bol sayılmaz. Bu yüzden genelde Ufak sürüngenler için Mümkün olduğunca, onlara dürterek ziyan vereceğiniz silahı kullanmanızı tavsiye ederiz ki, Aka yaratıklar için talihiniz olsun. Lakin Çok güçlü olmadığınız için vefat Fazla uzakta değil. Ne Mesut ki oyun sizi Fazla Çok Geri atmıyor ve genelde yalnızca o odanın en başından başlamanız kâfi oluyor. Geri döndüğünüzde ise aslında iki seçeneğiniz var; ya yaratıklara tekrar saldırmayı tercih edersiniz ya da beklersiniz ki bizce en âlâ seçenek bu.
Sonuç
Scorn, her şeyden Evvel sizi büsbütün eşsiz bir atmosfere sokan kuvvetli ve unutulmaz bir tecrübe sunuyor. Bu bir oyundan Fazla bir tecrübe ve süper boyutlarda bir görsel şölen. Aethekand Lustmord tarafından hazırlanmış rahatsız edici ortam sesleri ise tecrübesi ağırlaştırıyor. H.R. Giger’in yapıtlarının dışında hiç bu türlü bir şey görmedik ve bu türlü bir oyunu deneyimleyebildiğimiz için de memnunuz. Oyun göz kamaştırıcı derecede hoş ve geliştiricilerin Biricik bir söz olmadan hikaye anlatma sanatındaki başarısı sahiden takdire şayan.
Scorn, kolay bir oyun değil, oyuncuya hiçbir şey söylememek için Aka Uğraş sarf ediyor ve bu başarılı olma ile Hayal kırıklığı yaratma ortasında Fazla ince bir çizgi. Tekraren yolumuzu kaybettik ve hudut bozucu düşmanlarla Daimi karşılaşmaktan rahatsız olduk, lakin bunlar Scorn’un nadiren gördüğümüz mükemmel ve eşsiz bir tecrübe olduğu gerçeğini değiştirmiyor. Xbox Gamepass üzerinden fiyatsız olarak oynayabilirsiniz.
80
Geliştirici Ebb Software
Yapımcı Kepler Interactive
Platform Xbox Series S/X, PC
Tür Aksiyon, Macera
Web https://scorn-game.com/
Yorum Yok